Основні параметри диска.

7.0Jx16H2 5x112 ET50 57.1 (приклад маркування) 

7.0 – ширина диска в дюймах (177.8 мм)

x16 – розмір диска в дюймах (16''=406.4 мм), або його діаметр. (вимірюється до того місця, де встановлюється шина)

5x112 – PCD, або параметри кріплення (5 - кількість отворів під кріплення, 112  - діаметр кола в мм, на якому вони розташовані; 4x114.3  - 4 отвори на колі діаметром 114.3 мм і т.д.)

ET50 –  виліт або винос диску (в мм), відстань від геометричного центра диска до приєднувальної площини

                      ЕТ додатній                       ЕТ від'ємний                      ЕТ нульовий

                                                                                                                                                               

 - тип бортової закраїни диска (висота закраїни h - 17.3 мм, ширина b - 13 мм, з радіусом 9.5 мм)

Для сучасних легкових авто найбільш поширений тип J, також поширений тип JJ, тип B та JK більш рідкісні. На комерційному транспорті зустрічаються S, T, V, W, E, F, G, H. Агротехніка E, F, I, JA, LB.

H2 - тип конструкції хампа (виступ, що забезпечує фіксацію та утримання шини, як то при зниженні тиску, перевантаженні, тощо). Найбільш поширений Н2 (подвійний H), також бувають H, FH, FH2, EH2, CH, тощо.

57.1 – DIA, або діаметр центрального отвору внутрішньої частини диска (в мм)

На що потрібно звертати увагу при зміні параметрів диска (ширини, ЕТ, та/або  діаметру):

Якщо брати для прикладу той самий диск 7.0Jx16H2 5x112 ET50 57.1:

1. Зміна PCD - (5x112)

Це той параметр, що має залишитись без змін - PCD (5x112)

2. Зміна розміру x16 (діаметр диска)

При зміні розміру диска з x16 до x17 диск збільшиться на 1'' (+25,4 мм) , до x15 зменшиться на 1'' (-25,4 мм). Потрібна, відповідно, заміна шини на 17'', або 15''. Інформацію щодо зміни параметрів шин див. у розділі "Параметри шин"  

2. Зміна ET (ET50)

Чим менше параметр ЕТ (при такій самій ширині диска 7.0), тим більше диск буде випирати назовні, та навпаки, чим більше ЕТ, тим ближче диск до підвіски. Тобто, якщо 7.0Jx16H2 5x112 ET50 57.1 - штатний розмір,  то диск з 7.0Jx16H2 5x112 ET40 57.1 зміститься на 10 мм назовні, а диск з 7.0Jx16H2 5x112 ET55 57.1 на 5 мм всередину.

3. Зміна (водночас) ширини (7.0) та ET (ET50) 

3.1. При збільшені ширини диска з 7.0 на 7.5, залишивши параметр ЕТ50 (таким самим), ширина диска збільшиться на 12,7 мм, тобто + 6,35 мм назовні, і + 6.35 мм всередину.

3.2. При збільшені ширини диска з 7.0 на 7.5, зменшивши параметр на ЕТ40,  ширина диска збільшиться так само на 12,7 мм, але наслідки будуть наступними:                             лицьова частина диску буде випирати назовні вже на +16,35 мм, внутрішня частина диску також зміститься назовні на - 3.65 мм. (від штатного положення 7.0 ЕТ50). 

3.3. При збільшені ширини диска з 7.0 на 7.5, збільшивши параметр на ЕТ55,  ширина диска збільшиться так само на 12,7 мм, але наслідки будуть наступними:                            лицьова частина диску буде випирати назовні на +1,35 мм, але внутрішня частина диску зміститься всередину на + 11.35 мм. (від штатного положення 7.0 ЕТ50).

Детально ознайомитись зі змінами (збільшенням чи зменшенням) параметрів дозволяє Калькулятор.

4. Зміна DIA (57.1)

На менший (<57.1) - неможлива , але диски з більшим параметром DIA (57.1<) можливо встановити через перехідні кільця (бувають пластикові або алюмінієві). Наприклад, придбати диск з DIA 66.6, та встановити його за допомогою перехідного кільця (66.6 на 57.1).

У підсумку:

1. При зміні параметрів, в першу чергу необхідно звертатись до рекомендованих параметрів виробника транспортного засобу. До того ж, страхові компанії в праві відмовити у страховій виплаті, при відхиленні від рекомендованих параметрів.

2. Ще один важливий параметр, який необхідно уточнювати, це максимальне навантаження на диск (в кг), цей параметр (як і країна-виробник, дата виготовлення, тощо) вказується на внутрішній частині диска і має бути перевірений на перевищення повної маси авто.

3. При зміні параметрів необхідно розуміти, наскільки розміри диска, та його положення зміняться відносно штатних параметрів. Та, чи не приведуть такі зміни до негативних наслідків.

4. Навіть якщо диск підходить по всім параметрам (у випадку якщо диск не є оригінальним), не зайвим буде приміряти його до прийняття остаточного рішення, при чому як на передню, так і на задню вісь. (є конструктивні особливості певної моделі авто, такі як країна-походження, розміри елементів гальмівної системи та підвіски, є конструктивні особливості оригінального диска, такі як товщина та форма спиць, розмір отворів під кріплення і т.д. і т.п.)

5. І на останок, переконайтесь, що кріплення (гайки/болти), що використовуються на штатному диску, підійдуть до диска на заміну по формі (конус, сфера, шайба).